DEA Drops Inaccurate Cannabis Claims From Website

In a remarkable about-face, the US Drug Enforcement Administration on Monday removed inaccurate information about the purported dangers of cannabis from the agency’s website.

The change came after the nonprofit advocacy group Americans for Safe Access filed a legal petition calling for the DEA to remove the incorrect claims. Filed on Dec. 5, the petition argues that the misleading statements—among which that cannabis can cause psychosis, lung cancer, and permanent cognitive damage—violate the federal Information Quality Act, designed to ensure integrity of information published by federal agencies.

Steph Sherer, ASA’s executive director, cheered the agency’s removal of the claims.

“The DEA’s removal of these popular myths about cannabis from their website could mean the end of the Washington gridlock” she said in a statement. “The federal government now admits that cannabis is not a gateway drug, and doesn’t cause long-term brain damage, or psychosis.”

read more at leafly.com

%d bloggers like this: